De aandacht trekken van uw klanten kan op meerdere manieren. Zo kunt u bijvoorbeeld reclameposters, banners en borden maar ook displays inzetten. Nog altijd zijn winkeldisplays populaire marketingmiddelen om de aandacht van consumenten te trekken. Hiermee valt een bepaalde actie of product extra op. Displays vallen onder de noemer ‘vrijstaand Point-Of-Sale (POS) materiaal’ en worden voornamelijk ingezet als instore communicatiemiddelen. Wilt u voor uw winkel een campagne met displays? En heeft u hulp nodig bij een ontwerp en de productie? Schakel de hulp van een drukwerk-expert en ontdek de mogelijkheden van een display maken: van ontwerp tot levering.
Maatwerk displays
Als u een display wilt die opvalt, laat u hem op maat maken. Of de display nu op een beurs komt te staan of in uw winkel, opvallen moet hij. Op het gebied van displays is ontzettend veel mogelijk, want winkeldisplays kunt u geheel volgens eigen huisstijl of een uniek design laten maken. Door deze klus aan een expert over te laten, wordt u van A tot Z ontzorgd. Een ontwerper, architect of drukwerkspecialist beschikt vaak over verschillende display design mogelijkheden waardoor het maken van een display heel makkelijk wordt. Als de display regelmatig moet worden vervoerd bijvoorbeeld in het geval van gebruik op een beurs is een eenvoudig in elkaar te zetten design ook erg praktisch.
Verschillende soorten displays
In de retail zijn er drie veelgebruikte displays. Dit zijn de toonbankdisplay, de vloerdisplay en de kubusdisplay. Daarnaast zijn losse kartonnen letters ook nog een optie. Welke display of displays voor uw campagne de juiste is, hangt af van de boodschap die u wilt overbrengen. Om een goede keuze te maken, zetten we de verschillen voor u uiteenzetten.
Toonbankdisplays zijn kleine displays die bedoeld zijn voor op een toonbank, counter of balie om zo een impulsaankoop te genereren. Zo valt een actie of product in het oog als een klant bij u aan de balie of kassa staat. De naam vloerdisplay zegt het al. Een vloerdisplay is bedoeld voor op de winkelvloer. Ook hier worden producten in uitgelicht. U kunt bovendien kiezen voor een kubusdisplay. Dit is een kartonnen kubus waarop logo, afbeelding en tekst getoond kunnen worden. Een kubus kun je inzetten bij een bepaalde actie. Klanten kunnen hier bijvoorbeeld een actiecoupon in deponeren of een kassabon en zo meedingen met een en tijdelijke actie.
Levensgrote displays
Of ga voor levensgroot. Lifesize (winkel)displays zijn displays in de vorm van een persoon of product. Deze vormen ziet u vaak bij evenementen, in de bioscoop maar dus ook in winkels. Met een levensgrote cut out display kan niemand meer om uw product, merk of actie heen.
Welk soort karton voor uw display?
Winkeldisplays worden over het algemeen gemaakt van karton. Honingraatkarton is hier bijvoorbeeld erg geschikt voor. Omdat honingraatkarton zo sterk is, gaat de display ook erg lang mee. Ook golfkarton en propyleen kunststofkanaalplaten zijn materialen die worden gebruikt om displays van te maken. Maar ook geschuimd PVC, ook wel bekend als Forex is een goed materiaal voor een display. Karton blijft wel het meest toegepaste materiaal voor POS-uitingen. Displays van kunststof kunnen ook buiten worden geplaatst. Het materiaal is licht buigzaam, licht van gewicht en leverbaar in diverse afmetingen. Zoekt u een scherpgeprijsde oplossing, Dan is het speciale display karton een oplossing
Stukproductie of campagne?
Kunt u hulp en advies gebruiken bij het maken van een display? Of u nu graag een stuk wilt laten produceren of meerder displays nodig heeft voor een promotiecampagne, een specialist in digitaaldruk en zeefdruk als Aelen en van Leeuwen kan u begeleiden bij het hele proces: van ontwerp tot bedrukking. Jarenlange ervaring en de beschikking over een groot machinepark zorgen ervoor dat er voor elke drukwerkklus, hoe complex ook, een passende oplossing is.