Wil je ervoor zorgen dat jouw website hoger in zoekmachines zoals Google komt te staan? Dan is goede content een belangrijke schakel in je online-marketingstrategie. De teksten die je op je website zet bezorgen niet alleen je klant een prettig bezoek, maar dragen ook in grote mate bij aan de vindbaarheid van je website in zoekmachines. Zo zorgt goede content ervoor dat je vaker gevonden wordt, waardoor je omzet explosief kan gaan groeien. In dit blog vertellen we je hoe en waarom goede content een belangrijke schakel is in jouw online-marketingstrategie, en waarom je naast een SEO- of SEA-bureau ook goed contentspecialisten kunt inschakelen.
Het belang van goede content
Of je nu een kleine ondernemer bent of een grote keten onder je hoede hebt: goed vindbaar zijn op het internet is van niet te onderschatten belang. Een manier waarop je dat voor elkaar kunt krijgen, is door goed in te spelen op zoekmachines. Het merendeel van de internetgebruikers vindt wat hij zoekt door middel van zoekmachines zoals Google. Word je daar snel in gevonden, dan vinden klanten ook de weg naar jouw dienst of product. Goede content kan daar een belangrijke rol in spelen: schrijf je blogs of pagina’s die mensen graag lezen, dan heb je al een streepje voor. Schrijf je daarnaast ook nog eens op een manier die zoekmachines goed kunnen begrijpen, dan stromen de bezoekers binnen.
SEO leren schrijven
Het schrijven van een goede SEO-tekst is een vak apart. Zo’n tekst schrijf je niet alleen voor de gebruiker, maar ook voor de zoekmachine. Dat betekent dat je in je tekst een aantal zoekwoorden gebruikt waarvan jij graag wilt dat je webpagina erop gevonden wordt. Die moeten vaak genoeg in de tekst voorkomen dat ze door een zoekmachine opgepikt worden, maar zo vaak dat ze als spammerig gezien worden. Tegelijkertijd moet de tekst ook goed leesbaar zijn en toegevoegde waarde hebben voor de bezoeker. Als gebruikers de pagina al snel weer wegklikken, heb je er namelijk weinig aan. Daarom gaat er aan zo’n tekst doorgaans een klein marktonderzoekje vooraf.
Een marketingbureau helpt
Klim je zelf in de pen, of schakel je liever een online-marketingbureau in? Zo’n bureau, zoals bijvoorbeeld Semwerkt in Hoorn, heeft naast SEO- en SEA-experts ook contentspecialisten in huis. Die kunnen goede teksten voor jou in elkaar zetten, van SEO-teksten tot teksten voor conversiepagina’s. Ook aan andere content kan worden gedacht. Wat dacht je bijvoorbeeld van posts om je social media accounts mee te vullen, of blogs waar je de linkbuilding van je website mee kunt versterken? Content werkt het beste als onderdeel van een volledige marketingstrategie, waarin dus ook search engine marketing wordt meegenomen. Een marketingbureau kan het totaalplaatje voor jou bewerkstelligen.