Waalwijk - Slim zoeken boven parate kennis, dat is het motto van het nieuwe televisieprogramma de MediaBattle, dat sinds vrijdag 21 oktober 2016 op Omroep Brabant te zien is. De afgelopen maanden is bij tien scholen in Noord-Brabant de MediaBattle gespeeld. Tijdens deze tv-quiz zetten jongeren bewust allerlei media in om vragen te beantwoorden en vervolgens de gevonden informatie te beoordelen. Leerlingen van het Dr. Moller College in Waalwijk doen ook mee. Op vrijdag 11 november is hun strijd op televisie te zien!
De quiz is op tien verschillende middelbare scholen in de provincie Noord-Brabant gespeeld en opgenomen. In iedere aflevering staat telkens één school centraal. In drie rondes wordt aan de hand van diverse vragen getest welke tweedeklasser op de meest wijze manier met media omgaat. De quiz draagt bij aan het ontwikkelen van kennis, vaardigheden en de houding die nodig zijn om bewust deel te kunnen nemen aan de mediasamenleving.
De MediaBattle is een idee van Cubiss en is ontwikkeld in samenwerking met Marres Producties. Ingrid de Jong, projectleider Mediawijsheid bij Cubiss: “De MediaBattle is een spannende en interactieve wedstrijd. De camera’s, regisseur en presentator: het is een hele belevenis voor de leerlingen! Precies onze bedoeling; tijdens zo’n filmdag creëren we een betekenisvolle context waarin ze over media leren door het zelf te ervaren.”
De MediaBattle is elke vrijdag op Omroep Brabant te zien vanaf 19.05 uur en wordt vervolgens ieder uur herhaald. Op 11 november is het Dr. Moller College uit Waalwijk te zien.